BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

followers

Tuesday, September 7, 2010

cerita yang agak panjang... hurh!!

Wah, lagi 2 hari je nak enjoy!!
Semalam aku menghadapi kesukaran untuk tidur walaupun aku sangat mengantuk.

Aku rasa aku terlelap pun dalam pukul 4 pagi tadi.

Mungkin.

Mungkin juga pukul 3.47... Aku tak pasti. Aku tak tengok jam.

Sekarang, aku baru bangun dari lena. Tak mimpi…

Aku bangun dan terus terjaga…. Mestilah…

Adik aq umur kurang 3 tahun daripada cucu jiran sebelah….

Tapi dia yang kejutkan aku hari2… aku jadi kagum dengannya… mungkin terlebih asuh..

Hari ni aku mulakan dengan senyum… wah macam bertuah saja….

Aku bangun dan ucapkan selamat pagi dengan sekuat hati… itu perkara biasa…

Ya Allah malunya aku…. Kawan datang- izwan bersama emaknya…

Dia minta modul chemist dan pergi… xsempat minum…. Bulan pose la katakan…

Aku belum mandi dan harus kelihatan ok.

Aku panik.

Baldi dalam bilik air memang ada air, tapi cukup untuk satu setengah cebuk sahaja isipadunya.

Tiada pilihan. Keluaraga aku ney suka mandi aku fikir…

Selepas 15 saat, aku cuci semua tu dengan satu kali jirus sahaja. Memang menyayat hati, aku tahu.

Aku lihat di celah-celah pintu bilik mandi… yah, tepat jangkaan…

Emak aku sedang menunggu aku…. Mungkin beliau hendak bagi ciuman…

Ya Allah aku cakap dalam bilik mandi itu… kenapalah pemikiran aku begitu…

Lalu aku keluar…. Dan terus dipanggil….

Ibu : abang oi, carikan daun kari…. Ibu nak masak dalca…
Aku : Baik, ibu… (wah solehnya)

Aku terus bersiap… sambil bersiap, aku fikir mampukah aku mencari daun itu??

Dulu aku pernah cari tapi…

Aku selalu lupa tentang masa lalu… mungkin kurang makan kismis ustaz ismail..

Jadi aku senaraikan dalam otak langkah-langkah mencari daun kari 2…

1. pastikan hidung xtersumbat…. Gagal..

2. pengetahuan cukup… gagal.

3. Tanya adik… malu… dan gagal…

4. Tanya jiran sebelah… buat apa?? Gagal…

5. cari guna buku enkslopedia… tiada di rumah… gagal??

6. google… yah, aku suka!!

Terus aku melabuhkan bontot di kerusi computer…

Google image search……. Loading…..

Aku bengang… jahanam… cuba lihat bawah…





Aku marah betul…. Wey, aku tengah puasa r…

x…. dye xsalah sebab makan…. Aku xkesah…

tapi dia permainkan aku…. Aku terus tekan butang zoom….

Right click dulu r…

Dye memang xmakan kari… tolonglah percaya aku….

Kenapa dia muncul di saat ini??

Aku terus lupakan tugas sebagai anak soleh aku….. aku diikat di computer…

Untuk meluahkan segalanya…. Lama juga….

Tiba-tiba dengar suara yang xsemerdu suara rossa yang sedang kudengar…

Rossa 2 memang comel…. Dan juga asmirandah…

Suara xsemerdu rossa : sudahlah 2 abang oi, adik kamu dah dapatkan daun kari 2….

Aku nampak adik aku….

Adik aku : hihi (gelak perempuan)

Aku terus kecewa….

Aku pasang lagu yakinlah aku menjemputmu nyanyian kangen band di computer aku…

Aku gagal….

Hampa…

Patutnya hari ini bahagia… tapi jadi durjana….

Aku benci budak itu…. Dan pinggan yang xberisi karinya…

Aku agak nama dia akim…

Sebab aku benci dia juga…

Adakah mak budak itu ingin lihat anaknya membesar menjadi mamak kedai kassim..

Atau jadi daun kari… lol!!

2 komen...:

hazim2gaban said...

tu anak redmummy doh...

redmummy famous blogger gak lah

hans0 said...

redmummy 2 dh putus asa sngt r 2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...