BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

followers

Saturday, December 11, 2010

detik pengakhiran

"biar waktu dulu....
jadi penawar cerita kita....
yang kau dan aku tersenyum...
menghalang hitam menjadi kelabu...."

kalau tak tau... atas ney lirik lagu modread....
aku lontarkan vokal aku pagi tadi kat tandas.. tandas rumah makcik..
xtau malu betul....
mereka terdiam je dengar..
sedap ke x aku serahkan pada mereka...
harap2 mereka 2 bukan paul moss!!


bukan nyanyian aku jadi tanda tanya,
tapi lirik 2 membawa 1 cerita, 1 kenangan, dan mungkin 1 cinta....
cinta akan hidup remaja di sekolah bersama ahli-ahlinya...

spm sudah berlalu....
1 tahap kehidupan dilepasi...
agak2 macam gajah dapat lepaskan diri dari perangkap..
dengan bantuan tikus 2....
tikus = ahli-ahli sekolah

tapi apa yang pasti memori pasti terpahat
kat setiap corong dan lorong di sbpisb 2....
jangan pelik jika terlihat pelajar2, guru2
mahupun pekerja pembersihan
tersenyum keseorangan.....
menonton sisa-sisa pengakhiran geng2 form 5 2010....




tamatlah kisah hidup enigma mengabdikan diri di syurga ilmu....
kami dah selangkah menuju kejayaan dan mungkin menggapai impian...
impian xkan datang tanpa usaha berpanjangan...
langkah demi langkah pergi tinggalkan satu kisah...
harap2 langkah aku terkawal...
bukan ke dalam longkang.... mahupun loji kumbahan... 
tiada lagi gosip dan kontroversi...
di katil, tandas, mahupun sewaktu pmp....
kini aku dan mereka sudah bebas...
penuh gembira plus melompat tak ingat tanah...
ada yang nak jadi artis, ada nak gi melancong, ada yang nak belajar berkomunikasi
kejarlah matlamat.... itulah mereka yang berjawatan di sekolah harapkan...

aku pasti sekolah akan sunyi tanpa kami....
tanpa gelak tawa
tanpa derai air mata
tanpa senyuman manis di muka...



13 komen...:

hazim2gaban said...

aku suka sama gambar last.

kah kah kah.

hans0 said...

haha... credit utk arham, si photographer... tapi senyum kambing je..

zahidah zahri said...

gambar2 nampak bahagia jer =)
pape pon ..selamat jalan pljr2 form5!:(

hans0 said...

to zahidah... tahun depan ko rasalah.. tapi aku agak xmengerti apa yang bakal dilakukan kaum hawa... mungkin lebih ganaz.. sisa2 penghabisan.. siapa tahu??

zahidah zahri said...

aku baru form4 la taon depan ..

hans0 said...

owhh nampak macam terlampau tua... hans0nice minta maaf..

Anim Amira said...

cam sedih tp kelakar.hahhahahhaha...

hans0 said...

haha... part mane kelakar 2?? part muka muazan?? atau hafizuddin?? atau gambar blogger2 itu

djuita said...

aku sedih KR Radon berkakilebar dah takda :') tapi takpa, ada zarip :D byebye hans !

hans0 said...

haha mulut hanya terkunci tak mampu kata apa-apa... mak aku selalu pesan: setiap buruk, pasti akan hadir baiknya... insyaAllah tahun depan champ.. ceh champ...

abdul rasyid..... said...

siot pornografi!! hahah

hans0 said...

part manalah pornografi??

zati qilla said...

seyes...ske gila last pic tuh..
coommEEYY~hehe...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...